PENGUMUMAN

CP telah berpindah ke blog baru iaitu CERITERA CHE' PIT.. NGEH NGEH NGEH..
http://che-pit.blogspot.com
Kepada semua pengunjung budiman, anda dipersilakan untuk ke blog baru CP.. Tiada lagi entry akan di post dalam TEMPURUNG KACA ini..
Terima kasih..

Pengikut Yang Dihargai

Saturday, December 26, 2009

Pertunangan sepupuku

Tarikh: 19/12/2009
Tempat: Bandar Baru Salak Tinggi, Sepang

Sepupu CP, Ezrin (anak kepada adik bongsu ayah) melangsungkan majlis pertunangan.. Setelah 2 kali membuat anjakan tarikh.. Ini kerana sepupu CP ni, nak Makngah dia (mak CP lah tu) yang menguruskan majlis pertunangan dia.. So kena lah tunggu mak ayah CP balik dari haji..

Alkisah nya, tunangan dia ni (si lelaki) asal segamat gak.. Kampung sebelah jer dengan kg CP.. Tetapi mereka bukan berjumpa dan berkenalan di kg.. Ayahnya sebenarnya bekas askar dan begitu juga ayah si lelaki.. jadi mereka pernah ditempatkan di kem yang sama di Sarawak dulu.. Dari situlah mereka berjumpa, bersekolah sama, dan akhirnya dijodohkan bersama..


 sesi tawar menawar.. hamm tawar menawar? mcm nak jual barang lak, huhu..

 

 
bergambar kenangan selepas habis majlis..

Hmm Ezrin ni mempunyai 2 orang abg.. Yang sulung sebaya dengan CP, yg no 2 muda setahun dari kami.. Bila pakcik makcik kami berkumpul, mmg CP dgn bujang berdua tu tak habis2 kena usik, ngeh ngeh ngeh..
InsyaAllah, sampailah masa tu nanti.. Tungggguuuu...

16 Catatan pengunjung:

xiiinam said...

Yang sepupu kepada sepupu yang bertunang tu bila pulak?




He..he..



(Kat Taman Ixora ke ni?)

Che' Pit said...

ckLah

hmm sepupu kepada sepupu yg bertunang tu, insyaAllah, akan dtg.. tapi bila akan dtg tu usah ditanya sbb yg empunya badan iaitu sepupu kpd sepupu yg bertunang tu pun x pasti.. hmm jap, CP sendiri terkompius seketika..

Kat Taman Mawar, tapi ptg tu mmg ke Taman Ixora sbb ada anak saudara ayah duk situ..

rezeki said...

salam che pit

insyalllah, doa saya " sepupu" kpd "sepupu yg bertunang" juga akan menempuh alam pertunangan nti he he he

lps tu "saudara" kepada sepupu yg sepupu yg bertunang pulak ngeh,ngeh,ngeh

mau CP baca 18-19 kali nak faham maksud ayat kat atas tu hi hi hi

insan pendidik said...

Moga2 pasangan tu berkekalan ke alam perkahwinan bak kata peribahasa asam di darat, ikan di laut bertemu juga dalam belanga.

Che' Pit said...

salam CR

ngeh ngeh ngeh.. sekali baca CP dah faham..

hmm "saudara" kepada sepupu yg sepupu yg bertunang tu mmg tgh dalam dilema nak meminang cik SATIO.. ngeh ngeh ngeh

Che' Pit said...

salam IP..

mudah2 an mcm tulah hendaknya

Atikah said...

Salam Pijal...

TAHNIAH buat sepupu hang... Semoga berbahagia n cepat2 melangkah ke alam rumahtangga...

wah... majlis tunang dah macam majlis nikah dah...

SiNoMoSa said...

Salam Pijal,

Sama cantik sama padan..
Smg sepupu CP berkekalan hingga ke jinjang pelamin hendaknya..
Waa meriahnya majlis bertunang..tahniah

afeezz said...

salam sahabat che pit : aku tertunggu2 bile plak sepupu kepada sepupu yang bertunang tu punya turn plak...

Che' Pit said...

salam tikah

hmm tulah.. takpelah, dah ada rezeki nak buat meriah mcm tu..

Che' Pit said...

salam syima

semoga begitulah hendaknya

Che' Pit said...

salam afeezz

sepupu kepada sepupu yang bertunang tu kata dia tunggu kawan kepada sepupu kepada sepupu yang bertunang tu, sbb dia lagi tua.. lagi patut dah bertunang.. ops lupa lak, dah tunang dgn cik City, hehe

Cik Amy Sensei said...

salam singgah buat che'pit..moga bahagia selalu..

My Life said...

salam..

dear cp

senyum jer kat cp.... (-_-)

DUN Behrang 2020 said...

Asyik sepupu dan sepupu kepada sepupu orang lain je btunang/nikah...tak gigit jari ke bro!

shami2 said...

Salam CP,...

Alhamdulillah yg berkahwin dah kawin yg bertunang udah bertunang yang bertandang kemajlis orang bila nak jemput orang datang....majlis dia pulak bukan orang hehehhe

Psssst CP, Afezzz, tikah, hanisssssss ( opssssssss dah on the way) ngeh..neh..ngeh..

CP patut kenakan royalti tau untuk gelak macam tuu..hehehe cukup setahun bole terus kahwin.

 
type='text/javascript'/>