PENGUMUMAN

CP telah berpindah ke blog baru iaitu CERITERA CHE' PIT.. NGEH NGEH NGEH..
http://che-pit.blogspot.com
Kepada semua pengunjung budiman, anda dipersilakan untuk ke blog baru CP.. Tiada lagi entry akan di post dalam TEMPURUNG KACA ini..
Terima kasih..

Pengikut Yang Dihargai

Wednesday, May 13, 2009

Bengkel Budaya Kerja Cemerlang KOSMA

Hujung bulan 3 yang lalu aku ditugaskan untuk mengajar "tailor made" kursus untuk Koperasi Serbausaha Makmur Berhad @ KOSMA. Hmm koperasi ni aku boleh katakan antara koperasi yang kaya di negara. Kebanyakan Anggota Lembaga Koperasi (ALK) terdiri daripada golongan datuk, datin, orang2 besar bak kata orang kampung aku..

Bengkel Kepimpinan Budaya Kerja Cemerlang. Hmm tu lah nama kursus tu dimana aku dan biha ditugaskan untuk mengendali bengkel tersebut. Sebab utama bos bagi kat aku sebab dia tahu aku memang suka mengajar kelas macam ni dan aku familiar dengan tempat kursus, kat Muadzam Shah, Pahang yang bersebelahan dengan kampung halamanku, Segamat, Johor.

Bengkel dijalankan selama 1 hari 1/2. Macam-macam aktiviti yang kami jalankan untuk bengkel ni. Tapi memang best sebab peserta yang terdiri daripada kakitangan atasan dan bawahan Ladang Gajah Jinak ni boleh dikatakan semua sporting dan terima dengan baik. Malah mereka minta agar dijalankan lagi bengkel seprti ini. Jawapan kami, terpulang pada pengurusan koperasi mereka.

Pada majlis penutup, wakil dari HQ KOSMA yang berpusat di Kuantan ini menyatakan rasa gembira kerana menurut beliau memang pernah dijalankan bengkel seumpama ini tetapi tidak dapat menarik perhatian para peserta. Alhamdulillah kali ini kami berjaya. Agak berbunga hati kami, bukan kerana riak atau takbur tetapi sekurang-kurangnya berbaloi usaha kami dengan jarak perjalanan yang agak jauh serta memang betul-betul ke dalam hutan kedudukan ladang ni.
Khusyuk dengan perbincangan tugasan kumpulan

Disuruh poco-poco, dibuatnya tarian zapin

Akademi Fantasia KOSMA dengan konsep Pop Ye Ye..

0 Catatan pengunjung:

 
type='text/javascript'/>