PENGUMUMAN

CP telah berpindah ke blog baru iaitu CERITERA CHE' PIT.. NGEH NGEH NGEH..
http://che-pit.blogspot.com
Kepada semua pengunjung budiman, anda dipersilakan untuk ke blog baru CP.. Tiada lagi entry akan di post dalam TEMPURUNG KACA ini..
Terima kasih..

Pengikut Yang Dihargai

Tuesday, May 12, 2009

Poco Poco Hari Ibu versi Cina

Ahad 2 minggu lalu, 3/5, aku pergi ke The Mines yang dekat dengan umah aku tu. Kat tingkat 3 tu, ada sekumpulan besar (aku kira-kira ada dalam 80 orang) kaum cina yang melakukan tarian ala poco poco sempena hari ibu. Apa yang menarik perhatian ialah majoriti mereka adalah kaum wanita yang agak berusia. Walaupun begitu tetap cergas dan cerdas menari. Satu lagi yang menarik, mereka semua adalah gabungan beberapa kelas tarian yang berlainan tempat tetapi mereka semua melakukan tarian yang sama. Bermakna mereka berjauhan tetapi bersatu melalui tarian.
Walaupun dari kelas berlainan, tetapi mereka menggunakan steps yang sama di kelas tarian masing-masing. Lagu-lagu yang ditarikan juga berlainan genre, maksud aku dari tarian salsa, tukar ke cha cha, ballad etc. Lama juga aku berada di situ untuk menilai nilai-nilai positif yang mereka tonjolkan. Mereka menari banyak lagu dan bertukar-tukar giliran. So as the conclusion, tarian juga boleh menyatukan manusia walau berlainan kawasan, kelas, usia etc..

0 Catatan pengunjung:

 
type='text/javascript'/>