PENGUMUMAN

CP telah berpindah ke blog baru iaitu CERITERA CHE' PIT.. NGEH NGEH NGEH..
http://che-pit.blogspot.com
Kepada semua pengunjung budiman, anda dipersilakan untuk ke blog baru CP.. Tiada lagi entry akan di post dalam TEMPURUNG KACA ini..
Terima kasih..

Pengikut Yang Dihargai

Wednesday, May 13, 2009

Kenari ku patah kaki di Ladang Gajah Jinak

Hmm bukan burung kenari tetapi kereta kenariku yang patah kaki. Yang sebenarnya bearing tayar belakang kanan aku dah pecah rupanya. Aku ni bukan pandai sangat pasal kete. Yang aku tahu, isi minyak pastu jalan, hehe.. Ni masa aku on the way dari KL nak ke Ladang Gajah Jinak, kat Muadzam Shah untuk bengkel KOSMA yang kat post sebelum ni.
Jalan yang digunakan agak tidak memuaskan. Nak-nak masa nak masuk ke ladang tu, memang jalan tidak rata. Dahler bearing tu dah pecah sikit, sampai je ke ladang tu, hancur terus. Kuat bunyi nya dari luar. Esoknya bila bengkel dah bermula, aku minta foremen kat ladang tu tengokkan. Dia lah yang bagitahu bearing pecah. Tanya aku, memang tak tahu, hehe..
So petang tu lepas bengkel, foremen tu yang juga merupakan peserta bengkel aku, mulalah menjalankan operasi untuk merawat kaki kenari ku yang cedera parah tu. Kos beli barang dan upah RM120 sebab dia kena pergi ke bandar Muadzam Shah yang jauh gak tu untuk dapatkan bearing baru. Tak mengapalah asalkan perjalanan balik kami ke KL selamat.

0 Catatan pengunjung:

 
type='text/javascript'/>