PENGUMUMAN

CP telah berpindah ke blog baru iaitu CERITERA CHE' PIT.. NGEH NGEH NGEH..
http://che-pit.blogspot.com
Kepada semua pengunjung budiman, anda dipersilakan untuk ke blog baru CP.. Tiada lagi entry akan di post dalam TEMPURUNG KACA ini..
Terima kasih..

Pengikut Yang Dihargai

Sunday, May 10, 2009

Pengkalan Balak, Melaka

Pertengahan Januari lalu, kami sekeluarga beserta keluarga makcik aku (adik ayah aku) telah mengadakan gathering family di Pengkalan Balak, Melaka. Bukan apa, sebenarnya pada hari esok nya ada saudara kami mengadakan majlis perkahwinan tak jauh dari tempat ni. Kebetulan hari tersebut merupakan hari ulang tahun angah ku yang juga berkongsi tarikh lahir dengan sepupu ku. Jadi kiranya ni 2 in 1 lah, gathering family plus birthday celebration.

So pagi sabtu tu kami set untuk berjumpa di plaza tol Ayer Keroh, Melaka. Aku seorang diri dari Balakong, mak ayah, makcik, angah dan uda dari kampung di Segamat dan along dari Muar. Aku sampai dulu di tol tu. Dalam 20 minit barulah group dari kampung sampai dan last sekali along aku sampai dlm 15 minit kemudian. Selepas tu kami berkonvoi ler sebanyak 6 biji kereta menuju ke chalet deruan ombak. Tempahan chalet telahpun dibuat awal-awal oleh ayahku.. Malam tu kami ber bbq. Macam-macam ada, ayam, daging, ikan, kambing.. Sampai tak terhabis dan simpan untuk breakfast pagi esok, hehe..



Pemandangan waktu senja
Anak-anak buah main air laut
My family, sebelum bertolak balik

0 Catatan pengunjung:

 
type='text/javascript'/>