PENGUMUMAN

CP telah berpindah ke blog baru iaitu CERITERA CHE' PIT.. NGEH NGEH NGEH..
http://che-pit.blogspot.com
Kepada semua pengunjung budiman, anda dipersilakan untuk ke blog baru CP.. Tiada lagi entry akan di post dalam TEMPURUNG KACA ini..
Terima kasih..

Pengikut Yang Dihargai

Sunday, August 30, 2009

Selamat Hari Merdeka ke 52


MEREDAH SASA BUMI MELAKA,
AMALAN DAYANG PENGGERAK HIASAN;
INDAH SENTOSA BUMI MERDEKA,
TINGGALAN MOYANG TUNGGAK WARISAN.

BERLAPIS CEMPAKA DI SISI KEKWA,
INDAH REDUP DIHIAS MELATI;
SEMANGAT MERDEKA KEKAL DI JIWA,
NESCAYA HIDUP LEBIH BERERTI.

RAWA DI TANJUNG KEMAS DIPAKU,
DI DADA JEJAWI BERSILANG HIASAN;
JIWA MEYANJUNG LAGU NEGARAKU,
TANDA PERTIWI DIJULANG WARISAN.

AWAN TENANG BERSERI HIASAN,
KEDIDI DI HUTAN RIUH BELAKA;
PAHLAWAN DIKENANG WATAN WARISAN,
MENJADI IKUTAN RAKYAT MERDEKA.

HALUS TERATUR JAMBANGAN CEMPAKA,
DI TEPI JEJAWI MOLEK KEDIDI;
TAKKAN LUNTUR SEMANGAT MERDEKA,
DIJULANG PERTIWI SENTOSA ABADI.

REMAJA KINI MENJULANG NUSA,
BAGAI CAHAYA MENYERI PANDANGAN;
MALAYSIA HARMONI AMAN SENTIASA,
DENGAN ADANYA PEMIMPIN SANJUNGAN.

CINDAI SI DESA SELASIH MEWAJAH,
GAMAT MELAKA BERTINGKAH KELICAP;
ANDAI NUSA MASIH DIJAJAH,
NIKMAT MERDEKA DAPATKAH DIKECAP?

Sumber: joharshuib





Selamat Menyambut Hari Kemerdekaan Ke 52 kepada semua

Salam Kemerdekaan,

23 Catatan pengunjung:

Atikah said...

Salam pijal...

Selamat hari merdeka ke 52....

Che' Pit said...

salam atikah,

salam kemerdekaan gak utk tikah dan semua..

apiz hensem said...

selamat hari kemerdekaan.... ade kibar jalur gemilang tak?

Che' Pit said...

Apiz, selamat hari merdeka.. hmm tgk org lah.. dari jauh dah nampak jalur gemilang berkibar kat balkoni umah cheq ni..

Noor said...

As Salam..

selamat hari merdeka untuk pijal & the geng..

psstt.. esok lepas subuh p dataran parlimen ke??..

Che' Pit said...

salam kak noor

salam kemerdekaan juga..

esok pas subuh cheq ada misi lain ler..

sonata anak kancil said...

salam kemerdekaan! saya anak lepas merdeka....saya bangga anak Malaysia - saya tahu keazaban sebelum merdeka...

Che' Pit said...

salam SAK..

hmm mlm ni kul 10 ada citer 1957 hati malaya.. mmg best citer dia pasal perjuangan org dulu.. sy tgk dulu pun masa kat kem BTN..

Kak As. said...

MERDEKA !

MERDEKA !

MERDEKA !

salam Pijal,

mak as dan pak mgt lahir dalam tahun merdeka. so dah 52 thn.

Alhamdulillah, syukur atas nikmat umur yg diberi Allah.

apiz hensem said...

beramai2 kite ke dataran parlimen pagi nanti memeriahkan sambutan hari merdeka...

Che' Pit said...

salam Mak As,

waa yeke sama2 lahir tahun merdeka? patutlah sama padan, sama romantis, hehe

syukur juga atas segala nikmat kurniaan Nya

Che' Pit said...

salam apiz..

hmm bukan kat faecbook ko kata lebih baik tidur dr g dataran parlimen ker? awat kat sini tetiba berubah lak?

syahbandar87 said...

merdeka..merdeka..merdeka..sy cintakan malaysia..hehe..slmt menyambut merdeka tuk abng
:)

Atikah said...

Salam pijal...

ha.. ha.. ha..
pijal... betul la kata hang nie... apizz nie mudah lupa.... apezzz... apa yng hang dok ingat wei....

Ayah Zain said...

salam CP,

kreatif hng no. tahniah. salam merdeka.


sat lagi ayah zain nak g hantar anak balik asrama.

Che' Pit said...

salam syahbandar,

salam kemerdekaan juga utk adik.. MERDEKA!!!

Che' Pit said...

salam Atikah,

tu lah pasal.. Apiz mudah lupa atau Apiz mudah buat2 lupa, haha..

Che' Pit said...

Salam Ayah Zain,

hati2 drive hantar anak balik asrama tu.. MERDEKA

Imran Paris said...

Pijal....kami kat Paris ni pun kibar Jalur Gemilang...nanti saya upload gambar2 ye ;)

Che' Pit said...

salam IP,

waa bagus tu.. walau di perantauan, tanah air tercinta tidak ilupa.. tahniah..

afeezz said...

hahha... sekali lagi aku terkena... cis..

Che' Pit said...

hahaha piz,

tulah, aku ni selalu gak alert.. kan tak pasal2 ko dah kena

Hanis said...

salam kemerdekaan semua...

kak noor...hanis tengok perbarisan kat parlimen kot TV1 pg td...huhhuhuhu.....tp tak semeriah selalu laa....sian hanis tengok org yg dok teriak merdeka2 tuu...dia aje yg semangat...yg lain2 lemah ajee...pose2 nie...

en imran pon kibar bendekara kat paris....jgn ade 3 org angkatan tentera en imran tu p pakai baju yg sama cam abg samad tu dah...lg sekali hanis gelak meleleh air mata lg....

 
type='text/javascript'/>