PENGUMUMAN

CP telah berpindah ke blog baru iaitu CERITERA CHE' PIT.. NGEH NGEH NGEH..
http://che-pit.blogspot.com
Kepada semua pengunjung budiman, anda dipersilakan untuk ke blog baru CP.. Tiada lagi entry akan di post dalam TEMPURUNG KACA ini..
Terima kasih..

Pengikut Yang Dihargai

Saturday, November 28, 2009

Land below the wind 2



Durian? aku tahu sbb masa kecik2 aku ni hantu durian..
Jackfruit? pun tahu sbb suka makan kalau buat sayur
Mango dan manggosteen pun tahu sbb ada belakang rumah

TAPI

Tarap?
Belunu?

Buah apa tu? Tanya kat kawan yang kat situ, dia jawab;
"buah tradisional, buah kampung"

Hmm terkebil2 aku dengan jawapan yang sungguh bernas tu!

8 Catatan pengunjung:

insan pendidik said...

salam che'pit,

betul ke ni CP tak tau buah tarap dan belunu tu. tak tau sungguh. Jap IP tengah pk ni. IP pun tak tau haha

Che' Pit said...

ngeh ngeh ngeh,antarabangsa sungguh lawak IP.. hmm tu baru 1st time dengar, eh silap.. baru 1st time baca buah tu.. tak tahulah mana gaya rupa bentuk nya

afeezz said...

salam sahabat che pit : buah tarap ngan belunu adik2 beradik buah nangka dan cempedak ler.. belunu tu cempedak ler dalam bahasa tempatan. maner aku tau? baru sat tadi mr. google bgtau aku...

Hajah Zainab bt Abdullah said...

pelik nama tu! tak pernah dengar...

sinomosa said...

salam tuan rumah..

**blink blink blink** (bunyi mata terkebil2 gak hikhik
tatau gak baru 1st time dengor..

sonata anak kancil said...

Buah tarap / terap? sama kot....betul macam cempedak, pertama kali jugak saya makan di Sabah - memang sedap! wangi gitu baunya...kalau kat sana macam2 buah kampung kan? tu yang saya suka ke sana ( kat semananjung ade kot! )

1206 said...

Errmmm...macam pernah baca notis tue...tampal kat lift kat hotel tepi jalan, bandar kota kinabalu..tang dynasty hotel tak silap..awak tido kat sana ke ari tue..?

Che' Pit said...

salam

afeezz - hmm lbh kurang mcm tu lah buah nya base pada gambar tu..

mama - hmm tulah pasal.. 1st time tahu nama buah tu

syima - waa bunyi mata pun dasyat ek.. cheq x pernah lak dgr bunyi masa mata cheq terkebil2..

cgu sonata - selain mcm2 ada, org kat sana mmg mesra alam sungguh..

nana - yup tang dynasty.. sebelah je dengan branch MKM sabah kat bangunan MAA.. senang nak ke opis, jalan kaki jer..

 
type='text/javascript'/>